Dacă ești un marketer nou și vrei să te familiarizezi cu termenii, sau un antreprenor ambițios care caută metode de a-și extinde prezența online, scoate toate caietele și pixurile pe care le ai și pregătește-te să iei notițe.
În acest articol o să vedem ce înseamnă un lead magnet și vei învăța cum să creezi și tu unul ca să poți capta atenția clienților tăi.
Deci…
Ce este un lead magnet?
Simplu spus, un lead magnet este un conținut valoros pe care îl oferi gratuit în schimbul informațiilor de contact ale unei persoane, cum ar fi adresa de email.
Scopul? Să-i faci pe oameni să-și dorească atât de mult acel conținut încât să fie bucuroși să-ți dea emailul lor. E ca și cum ai spune: „Hei, îți dau acest lucru super folositor dacă-mi lași adresa ta de email.”
De ce trebuie să ai un lead magnet
Principalul scop al unui lead magnet nu este sa vândă direct un produs sau un serviciu.
Scopul unui lead magnet este să ofere potențialului client o mostră gratuită a serviciilor tale.
După ce îi oferi potențialului client o mostră gratuită, trebuie să îl treci printr-un funnel, iar de acolo poți să îi vinzi absolut orice. De aceea e absolut esențial să stii ce este un lead magnet.
Nu știi ce este un funnel?
Am creat un ghid extreeem de detaliat despre ce este un funnel și cum să îl incorporezi în afacerea ta. Citește-l aici.
Diferite Tipuri de Lead Magnet-uri
Să aruncăm o privire la diferitele tipuri de Lead Magnet-uri pe care le poți folosi. Sunt multe, așa că ai de unde alege.
E-book-uri și Ghiduri
Un clasic! E-book-urile și ghidurile sunt perfecte pentru a oferi informații gratuite despre nișa ta. Poti scrie despre aproape orice, atât timp cât e relevant pentru publicul tău.
Webinarii și Tutoriale Video
Dacă ești genul de persoană care preferă să vorbească în loc să scrie, webinariile și tutorialele video sunt o alegere excelentă. Sunt interactive și pot fi un mod minunat de a te conecta cu audiența.
Studii de Caz și Rapoarte
Pentru cei care vor să arate rezultate concrete și să ofere o perspectivă bazată pe date, studiile de caz și rapoartele sunt incredibile. Ele pot oferi o privire detaliată asupra unui subiect sau pot evidenția succesul pe care l-ai avut cu alți clienți.
Bun, acum că știi ce sunt lead magnet-urile și de ce sunt așa de tari, hai să analizăm partea cea mai importantă: cum să creezi un lead magnet care chiar funcționează.

Identificarea avatarului de client
Înainte să înveți ce este un lead magnet, trebuie să-ți cunoști publicul ca pe propriile buzunare. Gândește-te la cine sunt ei, ce vor, ce probleme au și cum poți să le oferi o soluție.
Dacă lead magnet-ul tău rezolvă o problemă reală pentru ei, ai câștigat jumătate din bătălie.
Secretul aici este să afli exact în ce situație se află clientul tău și să te gândești la cel mai bun lucru pe care ai putea să îl oferi gratuit.
Am creat un super-ghid detaliat despre tot ce înseamnă avatarul de client și cum să te folosești de el ca să îți structurezi mai bine afacerea. Citește-l aici.
Elemente Cheie în Crearea unui Lead Magnet
1. Titlul Atractiv și Descrierea
Când creezi un lead magnet trebuie să te focusezi (în cea mai mare parte) pe titlu.
Titlul este cea mai importantă parte a oricărui lead magnet, uite 3 sfaturi pentru a scrie un titlu bun:
- Vorbește despre beneficiul adus de cadoul tău
- Vorbește direct despre o problemă a audienței tale
- Fă titlul irezistibil (prea bun să fie adevărat)
Uite un exemplu de titlu:
„Checklist gratuit – 7 cuvinte care îți blochează permanent traficul”
2. Oferă ce promiți
Cadoul pe care îl oferi trebuie să fie pe bune util. Nu vrei să promiți luna și stelele de pe cer, dar să oferi ceva mediocru. Oferă calitate, informații utile și, dacă poți, un strop de amuzament.
3. Design-ul
Să nu subestimăm puterea unui design bun. Un aspect plăcut, profesionist, care să fie ușor de citit și de navigat, poate face diferența dintre un lead magnet ignorat și unul care atrage atenția.
Folosește un font atractiv care inspiră încredere și poze care descriu produsul sau serviciul pe care îl oferi.
Știu că pare o grămadă de muncă pentru un mic lead magnet. Totuși, un lead magnet solid poate aduce rezultate incredibile.
Poate să îți dubleze vânzările, sau chiar mai mult.
Totuși, dacă habar nu ai de unde să începi cu un lead magnet…
S-ar putea să petreci zile întregi până ajungi la lead magnet-ul perfect. Știm și noi cum e, am fost acolo la un moment dat.
Deci nu strică niciodată să pasezi lucrurile către cineva care are sute de lead magnet-uri la bord.
Nu are rost să te stresezi degeaba. Cere o ofertă acum și hai să discutăm despre lead magnet-ul perfect pentru afacerea ta.
Mă bucur că am reușit să îți răspund la întrebarea: Ce este un lead magnet?
0 Comentarii