Ce este marketing și cum poți să îl pui în aplicare

servicii copywriting

Ce este Marketing?

Vrei să afli ce este marketingul și cum să îl folosești pentru a aduce atenție către afacerea ta?

Ai ajuns exact unde trebuie.

Urmează să îți explic pas cu pas ce este marketingul și iti voi da și câteva strategii utile și ușor de implementat.

Definitie Marketing

Marketingul e arta de a convinge oamenii să-și deschidă portofelele și să spună ” Ia-mi toți banii!

Marketingul este un amestec sofisticat de psihologie, creativitate și, bineînțeles, câteva strategii inteligente care duc la mai mult trafic, vânzări și clienți.

Originea și Evoluția Marketingului

Marketingul nu este o invenție modernă. A existat încă din momentul în care primul vânzător de pește din piața antică a strigat: „Cel mai proaspăt pește aici!”

Bineînțeles, de atunci lucrurile s-au schimbat puțin. Acum avem internet, social media și tot felul de tehnologii care fac marketingul mai interesant (și complicat).

O altă metodă de a înțelege ce e marketing

Există multe moduri de a defini marketingul. Unii spun că e despre vânzarea produselor sau serviciilor. Alții spun că e despre crearea unei nevoi sau a unei dorințe.

Când mă gândesc eu despre ce este marketing mă gândesc la ce părere are o anumită persoană despre produsul/serviciul pe care îl ofer și cât de familiarizat este cu ele.

Rolul Marketingului în Afaceri

Creșterea Vizibilității Brandului

Marketingul este ca un megafon. Ajută brandurile să-și facă vocea auzită într-o lume plină de zgomot. Totuși nu este vorba doar de a fi zgomotos, ci de a fi auzit de către  persoanele potrivite.

Tehnici de Branding

Brandingul este ca și cum ai îmbrăca afacerea ta în haine de gala pentru un bal. Este important să arăți bine, să comunici cine ești și ce reprezinți, iar marketingul te ajută să faci exact asta.

Impactul Branding-ului asupra Vânzărilor

Un branding bun poate face diferența între un produs care zace pe raft și unul care se vinde ca pâinea caldă.

Un marketing bun + un branding curat și consistent este adevărata cheie a succesului.

Poți să te folosești de marketing ca să creezi o imagine de brand mai bună.

Uite câteva exemple (gratuite) de marketing care au un impact asupra brandingului:

– Conținut util despre produsele tale
– Podcast-uri
– Povestea brand-ului

Generarea de lead-uri

Marketingul nu este doar despre promovare. Orice metodă de marketing pe care o folosești trebuie să îți aducă rezultate.

Aici intră în joc generarea de lead-uri și transformarea lor în clienți fericiți și (preferabil) fideli.

Tehnici de Generare de Lead-uri

Există 4 metode majore de generare de lead-uri.

1. Warm outreach – contactarea persoanelor pe care le cunoști deja
2. Cold outreach – contactarea persoanelor necunoscute
3. Conținut gratuit – postări pe social media
4. Reclame plătite

Strategii de conversie

Odată ce ai atenția persoanelor potrivite, trebuie să-i convingi să facă pasul următor.

Aici intervin ofertele irezistibile, garanțiile și skill-urile tale de a-ți vinde serviciile.

Trebuie să fii pregătit din toate punctele de vedere pentru a avea o șansă cât mai mare atunci când vine momentul să „închei afacerea” cu clientul.ce este marketing

Marketingul Digital vs. Marketingul Tradițional

Avantajele și Dezavantajele Marketingului Digital

Marketingul digital este ca un parc de distracții – are multe atracții și poți ajunge la un public uriaș cu un buget relativ mic. Dar, ca orice parc de distracții, marketingul poate fi puțin copleșitor.

Prezența Online și Impactul Său

În zilele noastre, dacă nu ești online, e ca și cum nu exiști. O prezență online solidă îți poate aduce atât vizibilitate, cât și credibilitate.

Pe lângă vizibilitate și credibilitate, faptul că înțelegi ce este marketing și cum să îl folosești te va ajuta enorm de mult atunci când nu vei avea bugetul disponibil pentru reclame plătite și va trebui să te descurci cu forme gratuite de marketing, cum ar fi acestea.

Instrumente de Marketing Digital

Există o mulțime de unelte care te pot ajuta, de la Google Analytics, care îți spune cine îți vizitează site-ul, până la platforme de email marketing cum ar fi Mailchimp sau Convertkit care te ajută să menții legătura cu clienții tăi.

Compararea cu Marketingul Tradițional

Marketingul tradițional nu a murit. Reclamele de la televizor, radioul și chiar revistele pot avea încă un impact puternic, mai ales când sunt combinate inteligent cu strategiile digitale.

Un studiu din 2021 a descoperit ceva șocant (dar adevărat) despre consumul de televizor în România.

Un român petrece în medie aproximativ 5 ore pe zi în fața televizorului, ceea ce înseamnă că…

Poți să te folosești de asta pentru a-ți promova produsele.

Nu subestima formele tradiționale de marketing.

Evenimente și Sponsorizări

Evenimentele reale, unde oamenii pot interacționa față în față, oferă o dimensiune umană pe care marketingul digital nu o poate atinge întotdeauna. La fel și sponsorizările, care pot aduce un plus de vizibilitate și credibilitate.

Concluzie

Indiferent dacă vorbim de vechi sau nou, tradițional sau digital, marketingul rămâne o componentă esențială a lumii afacerilor.

Dacă vrei să fii mereu cu un pas înaintea competiției…

Trebuie neapărat să știi ce este marketing și să fii mereu echipat cu strategii de marketing de cel mai înalt nivel.

Contactează un expert Alineat Nou aici și creează acum o strategie de marketing care îți va umple locația (sau site-ul) de clienți dornici să își cheltuie banii cu tine.

Alte postări

Ce avantaje are email marketing in 2024? Ghid pentru antreprenori

Ce avantaje are email marketing in 2024? Ghid pentru antreprenori

În cazul în care te întrebai daca se merita sau nu sa incepi si tu sa faci email marketing... Ai ajuns exact unde trebuie. In acest articol iti voi spune de ce email marketing-ul este cea mai buna metoda de a transforma traficul in cashflow si cum sa te folosesti de...

Plan lunar de marketing pentru restaurante în 2024

Plan lunar de marketing pentru restaurante în 2024

Nu ai fost complet pregătit în 2023 din punct de vedere al marketing-ului, dar vrei ca în 2024 să ai o strategie completă de marketing? Ai ajuns exact unde trebuie. Am creat un plan lunar de marketing pentru restaurante care poate fi aplicat de (aproape) orice...

Comentarii

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *