Dacă lucrezi în vânzări sau marketing, vei întâlni un exercițiu pe care 99% dintre oameni îl greșesc.
„Vinde-mi acest pix”
În acest articol despre interviuri de angajare, o să-ți dau câteva sfaturi care te vor ajuta să răspunzi cu succes la această provocare dificilă și să impresionezi angajatorul cu abilitățile tale de vânzător experimentat.
Aceste sfaturi valoroase te vor ajuta să te diferențiezi de 99% dintre angajați și să obții un salariu mai mare decât aveai în plan.
Primul pas esențial este înțelegerea motivului din spatele provocării „Vinde-mi acest pix„.
De ce folosesc angajatorii această “provocare” dificilă? Ei bine, ei vor să vadă cât de bine înțelegi procesul de vânzare pentru un produs oarecare, cum ar fi un pix.
Angajatorii doresc să testeze abilitatea ta de a prezenta produsele într-un mod interesant și să verifice dacă deții skill-urile necesare pentru a face parte din echipa lor.
Totuși, un răspuns greșit la întrebarea asta poate pune capăt viitorului tău la compania la care vrei să te angajezi.
Așa că fii atent, pentru că…
99% dintre candidați cad în aceeași capcană.
Cea mai mare greșeală pe care o poți face e să începi cu una dintre următoarele:
“Ăăăă… e un pix foarte calitativ”
“Pixul e unic pe piață deoarece…”
“Pixul e foarte confortabil”
Oricât de natural pare să te legi imediat de specificațiile produsului, această abordare este complet greșită, hai să îți spun de ce.
Primul lucru pe care trebuie să îl facem în orice “discurs” de vânzări este să calificăm potențialul client (sau prospectul).
Calificarea prospectului trebuie să înceapă neapărat cu una sau mai multe întrebări. Ca și cu orice alt produs, trebuie să decizi dacă potențialul client este (sau nu) compatibil cu produsul pe care îl vinzi.
- De cât timp căutați un pix?
- Pentru ce scopuri folosiți, de obicei, un pix?
- Cum arată pixul perfect pentru dvs?
- Ați întâmpinat probleme cu pixurile pe care le-ați achiziționat în trecut?
- Cât de mult sunteți dispus să cheltuiți pentru un pix?
Ascultă cu atenție răspunsurile pe care le primești, deoarece acestea îți vor oferi informații valoroase despre nevoile și preferințele prospectului. (în cazul acesta ale angajatorului)
Bazat pe răspunsurile pe care le primești, vei avea două scenarii probabile:
1. Prospectul nu este potrivit pentru produsul tău
Nu încerca să vinzi un produs cuiva care nu are nevoie de el. Vei irosi mult mai multă energie încercând să vinzi un produs cuiva care nu are nevoie de el, decât ai irosi cautând un alt prospect care caută produsul pe care îl oferi.
Nu trebuie să îți fie frică să îi spui NU unui potențial client.
De cele mai multe ori, să refuzi un potențial client este chiar benefic pentru afacerea ta.
Dacă vrei să știi mai multe despre crearea de cerere pentru produsul tău, aruncă un ochi aici.
2. Prospectul este potrivit pentru produsul tău
Dacă ai obținut informațiile necesare și ai decis că potențialul client poate beneficia de serviciul/produsul pe care îl oferi, este momentul să discuți despre beneficii.
În timpul prezentării, asigură-te că evidențiezi…
Aspectele Cheie Ale Produsului
– Calitatea: Pixul pe care îl ai de prezentat este de înaltă calitate și reflectă standardele ridicate pe care le are managerul de recrutare.
– Fiabilitatea: Pixul vine cu o garanție de doi ani și promite că nu se va termina de cerneală, asigurând astfel o experiență de utilizare pe termen lung.
– Utilitatea: Discută despre modul în care pixul poate fi folosit pentru afaceri sau pentru uz personal, îndeplinind nevoile și preferințele angajatorului.
– Accesorii și beneficii suplimentare: Menționează că pixul este însoțit de o husă de protecție specială, care reduce riscul de pierdere și asigură siguranța acestuia.
– Oferta:Pe măsură ce managerul de recrutare explorează pixul, dezvăluie prețul și încheie prezentarea întrebându-l dacă dorește să-l achiziționeze.
Reacțiile prospectului sunt foarte importante
Într-un discurs de vânzare, trebuie să observi orice reacție sau reținere din partea persoanei căruia îi vinzi. Ideal, ar trebui să observi potențialele obiecții sau rețineri înainte să se întâmple.
Bineînțeles, nu poți distinge emoții și tipare din prima, dar este un lucru care vine cu experiența.
Cam asta a fost răspunsul la provocarea de a vinde un pix. Destul de complicat, nu?
Nu chiar. În vânzări, totul vine cu experiența. De aceea, cel mai important lucru este să fii perseverent în ceea ce faci și să adopți o stare de învățare continuă.
Concluzionând, succesul unui interviu constă în înțelegerea motivației angajatorului, evitarea greșelii comune de a prezenta ceva fără a identifica nevoile clientului și prezentarea abilităților tale într-un mod creativ.
Este important să te pregătești în avans pentru tot felul de întrebări dificile și să fii capabil să te adaptezi pe parcurs.
Pregătirea în avans te va ajuta extrem de mult pe parcursul carierei tale de vânzător:
– Te va diferenția de ceilalți candidați și îți va spori șansele de a obține locul de muncă dorit în domeniul vânzărilor sau marketingului.
-Te va pregăti pentru situații neplăcute sau neașteptate în convorbirile cu potențialii clienți.
Sper că aceste sfaturi îți vor fi de folos în pregătirea pentru interviurile de angajare și te vor ajuta să obții succesul profesional dorit. Succes în cariera ta de vânzător!
Pentru mai multe detalii sau informații desre vânzări sau psihologia umană din cadrul marketing-ului, nu ezita să ne contactezi aici.
0 Comentarii