6 Strategii de branding în 2023

Poți vinde aceleași produse la prețuri mai mari – prin strategii de branding

Personalitatea brandului tău (branding) este un element care îl face recunoscut într-o lume plină de diverse companii care oferă servicii sau produse asemănătoare. 

Poate te gândești că există atât de multă competiție pe piață încât nu mai știi ce trebuie să faci ca să fii diferit.

Vreau să îți zic că poți să fii unic pe piață. De fapt, e chiar foarte ușor să fii unic. Trebuie doar să respecți niște principii de brandingcare se află la baza fiecărei afaceri de succes.

Să luăm ca și exemplu telefoanele. Există sute de companii care vând telefoane.

Hai să ne uităm la liderul din industria telefoanelor – Apple

S-ar putea să crezi că Apple vinde telefoane de lux. 

Complet greșit.

Sigur, telefoanele Apple sunt calitative și interesante, dar există alți zeci de companii care fac telefoane mult mai performante și mai ieftine decât cele de la Apple.

Atunci de ce mai cumpără oamenii de la Apple?

Totul ține de branding. Cât timp ei se promovează ca fiind o companie premium, oamenii vor fi dispuși să plătească prețuri “premium” ca să arate bine în ochii prietenilor sau familiei.

În acest articol îți voi spune cum poți să folosești și tu strategiile de branding ca să îți poți vinde produsele normale la prețuri premium.

Deci, hai să vedem…

6 Strategii de Branding pentru a Vinde Produsele Tale Mai Scump

Dacă îți dorești să îți dezvolți afacerea și să îți crești veniturile, strategiile de branding sunt importante în atragerea atenției clienților și construirea unei imagini puternice a mărcii tale. 

Prin aplicarea unor strategii de branding eficiente vei putea să vinzi produsele tale la prețuri mai mari – iar în acest articol vom explora 6 strategii care te vor ajuta să construiești o imagine uniformă a afacerii tale.

Definirea Identității Brandului Tău

Pentru a-ți vinde produsele la un preț mai mare, trebuie să începi cu definirea clară a identității brandului tău. 

Cine ești ca și brand? 

Cui te adresezi?

Ce te diferențiază de competiție?

Răspunsurile la aceste întrebări vor contribui la construirea unei imagini premium.

Folosește aceste elemente pentru a crea o poveste care să convingă clienții să nu cumpere doar produsul, ci și experiența asociată cu el.

Calitatea Excepțională a Produselor

Un aspect important pentru a justifica un preț mai mare constă în calitatea excepțională a produselor tale.

Prin cercetare și dezvoltare poți crea produse care să ofere soluții reale pentru nevoile clienților tăi. 

Nu știi nevoile clienților tăi, dar ești curios să știi care sunt?

Am creat un ghid complet gratuit despre nevoile și dorințele clienților unei afaceri.

Vei putea afla tot ce trebuie să știi despre clientul afacerii tale. De la preferințe, frici și nevoi la cele mai mari probleme ale clientului tău – iar produsul tău va fi marea soluție. 

Ca să accesezi ghidul gratuit, dă un click aici.

Vrei o modalitate mult mai simplă de a afla preferințele clienților?

Întreabă-i direct pe ei. Cere feedback-ul clienților pentru produsele tale. 

Un lucru e sigur – clientul tău va folosi produsele tale mai mult decât tine. Clientul va putea observa toate greșelile de design sau lipsa de calitate din produsele tale – deci folosește-te de părerea lui.

Ca un mic extra – asigură-te că produsele tale sunt făcute din materiale de calitate respectă cele mai înalte standarde. Un produs de calitate va câștiga încrederea clienților și le va oferi o valoare reală, iar prețul va fi justificat de calitate.

Nararea Poveștii Produsului

Povestea din spatele fiecărui produs va avea un impact semnificativ asupra clienților tăi.

Oamenii cumpără bazat pe decizii emoționale, apoi încearcă să justifice ce au cumpărat prin logică.

Ce înseamnă asta pentru produsele tale?

Marketing-ul produselor sau serviciilor tale trebuie să fie orientat către emoțiile clientului, iar specificațiile produselor sau serviciilor trebuie să fie solide, ușor de justificat.

Gândește-te așa: 

Un bărbat cumpără un calculator de gaming ca să se distreze în timpul liber (decizia emoțională).

Îi spune soției că a cumpărat un calculator ca să poată lucra mai ușor de acasă și că specificațiile calculatorului sunt foarte bune pentru prețul plătit (justificarea logică).

Limitarea Stocului și Exclusivitatea

O modalitate eficientă de a crește prețurile produselor tale este prin limitarea stocului și crearea unei senzații de exclusivitate. 

Lansează „ediții limitate” sau colecții speciale și promovează-le ca fiind disponibile doar pentru un timp limitat. 

Această strategie de exclusivitate va crea o presiune pozitivă asupra clienților, și îi va încuraja să acționeze rapid pentru a obține produsul dorit, care nu va mai fi disponibil niciodată.

Colaborări cu Influenceri

O altă strategie care poate să te ajute să-ți crești prețurile și vizibilitatea brandului este colaborarea cu influenceri.

Căută persoane care au o reputație solidă și care se potrivesc cu valorile tale de brand. 

O recomandare din partea unui influencer poate să atragă atenția audienței sale și să aducă un grad mare de credibilitate brandului tău.

Un sfat pentru influencer marketing: Asigură-te că produsul tău este IMPECABIL. Nu vrei sub nicio formă ca recenzia lăsată de un influencer să fie una rea. 

Am pregătit pentru tine câteva sfaturi care te vor ajuta să construiești o campanie de influencer marketing care va avea rezultate bombă: 

  • Identifică influencerii potriviți pentru brandul tău, având în vedere atât nișa lor de activitate, cât și publicul lor.
  • Stabilește o relație autentică cu influencerii, bazată pe încredere și înțelegere.
  • Colaborează cu influencerii pentru a crea conținut autentic și relevant, care să se potrivească cu identitatea brandului tău.
  • Definește clar obiectivele campaniei tale și așteptările de la influenceri, pentru a evita eventuale neînțelegeri.
  • Permite influencerilor să-și exprime creativitatea în conținutul pe care îl creează, cât timp păstrează coerența cu brandul tău.
  • Alege platformele potrivite pentru campania ta, ținând cont de publicul tău țintă și de tipul de conținut produs de influenceri.
  • Monitorizează performanța campaniei în timp real și adaptează strategia în funcție de rezultatele obținute.
  • Gestionarea corectă a plăților și a contractelor este esențială pentru a evita probleme juridice sau de comunicare.

Experiențe Personalizate pentru Clienți

Oferea clienților tăi experiențe personalizate care să le depășească așteptările. 

De la ambalaje elegante și personalizate, până la servicii de asistență clienți prietenoase și rapide. 

Un sfat foarte important când vine vorba de problemele clientului: 

Dacă echipa ta este profesională și rezolvi rapid probleme unui client, asta îl va face să te placă de 10 ori mai mult.

De cele mai multe ori, relația dintre client și afacerea ta este determinată de abilitatea ta de a îi rezolva problemele.

Concluzie

Prin implementarea acestor 6 strategii de branding vei putea să îți vinzi produsele la prețuri mai mari și să construiești o imagine de brand puternică și memorabilă

Prin definirea clară a identității tale de brand, oferirea de produse de calitate excepțională, crearea de povești captivante, promovarea exclusivității, colaborarea cu influenceri din industrie și furnizarea de experiențe personalizate, vei putea să îți diferențiezi brandul și să atragi atenția publicului țintă.

Pentru o abordare mai detaliată despre strategiile de promovare a afacerii tale, contactează-ne aici sau arunca un ochi la articolul acesta despre strategiile de marketing pentru (aproape) orice produs.

Alte postări

Ce avantaje are email marketing in 2024? Ghid pentru antreprenori

Ce avantaje are email marketing in 2024? Ghid pentru antreprenori

În cazul în care te întrebai daca se merita sau nu sa incepi si tu sa faci email marketing... Ai ajuns exact unde trebuie. In acest articol iti voi spune de ce email marketing-ul este cea mai buna metoda de a transforma traficul in cashflow si cum sa te folosesti de...

Plan lunar de marketing pentru restaurante în 2024

Plan lunar de marketing pentru restaurante în 2024

Nu ai fost complet pregătit în 2023 din punct de vedere al marketing-ului, dar vrei ca în 2024 să ai o strategie completă de marketing? Ai ajuns exact unde trebuie. Am creat un plan lunar de marketing pentru restaurante care poate fi aplicat de (aproape) orice...

Comentarii

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *