Ghid copywriting 2023 – Ce este copywriting?
Probabil că și tu ai fost vânat de copywriting la un moment dat. Un anunț publicitar care ți-a atras atenția, o reclamă care ți-a bântuit mințile o lună întreagă sau un text care efectiv te-a convins să cumperi ceva.
Bine ai venit în lumea copywriting-ului!
Indiferent dacă vrei să alegi copywriting ca viitoarea ta carieră sau vrei să faci ceva pe lângă job-ul actual pentru un venit suplimentar, ghidul nostru despre “Ce e copywriting?” îți va arăta cum să devii un copywriter de succes – chiar dacă nu ești talentat la scris.
Așadar…
Ce este copywriting?
Copywriting-ul este procesul de a scrie materiale convingătoare cu scopul promovării unei afaceri.
Materiale scrise de copywriteri motivează oamenii să completeze o acțiune – cum ar fi să cumpere un produs, să dea click pe un link, să doneze pentru o cauză sau să se aboneze la un newsletter.
Copywriting-ul este prezent în anunțuri publicitare, reclame online sau pagini întregi pe website-uri și se axează pe transmiterea unui mesaj care atrage, convinge și rezonează cu cititorii la un nivel adânc.
Intenția unui text scris de către un copywriter este să vândă beneficiile și rezultatele pe care clientul le va primi în urma cumpărării produsului/serviciului pe care o afacere îl vinde.
Poate nu îți dai seama, dar copywriting-ul este peste tot. Serios.
Uite câteva exemple în care este prezent copywriting-ul:
- Reclame pe Facebook
- Panouri publicitare
- Ziare
- Reclame de teleshopping
- Email-uri promoționale
Pe scurt, orice fel de material promoțional în care există text a fost scris de un copywriter.
Uite un exemplu de pe website-ul nostru – Cu un mesaj clar, un CTA(call-to-action) atractiv și un beneficiu foarte bine prezentat.
Ce este un copywriter?
Un copywriter este persoana responsabilă pentru scrierea textului prezent în materiale promoționale.
Copywriter-ul este un scriitor (sau scriitoare) profesionist care înțelege natura umană și se adaptează foarte ușor la industrii diferite.
Probabil ai auzit dintr-o parte sau alta că trebuie să fii extrem de talentat la scris ca să devii copywriter.
Complet fals.
Nu contează cât de bun ai fost orele de limba română în liceu ca să devii copywriter.
Oricine poate deveni un copywriter – și nu e așa de greu precum crezi.
Un atribut comun între toți copywriterii de succes este abilitatea lor de a învăța.
Deci, dacă te consideri bun la învățat lucruri noi și ești dispus sa lucrezi pe gratis (doar la inceput), atunci copywriting-ul poate fi o alegere buna pentru tine.
Cine folosește copywriting?
Copywriting-ul se află la baza aproape fiecărei afaceri.
Fără copywriteri companiile nu ar putea să transmită mesaje către potențialii clienți.
Toate companiile au nevoie de copywriteri și îi folosesc.
Hai să luăm ca exemplu compania de electronice LG.
Chiar dacă descrierea este super simplă, în spatele scrierii ei s-a aflat un copywriter care a facut research pentru avatarul clientului LG, starea de sofisticare a pieței… și așa mai departe.
Dacă nu înțelegi ce înseamnă avatarul clientului, stai liniștit. Toate la timpul lor. Avatarul clientului este principiul de bază a oricărei campanii de marketing de succes.
Dacă vrei să afli cele mai importante informații despre avatarul clientului și cum se realizează, plus un cadou gratuit care te va ajuta să îl creezi mult mai ușor, aruncă un ochi la postarea asta.
Pe lângă descrierea mecanismului lor Steam, poți vedea un mic buton care duce la un scurt videoclip. Cine crezi că a scris scenariul pentru acel videoclip? Ai ghicit — un copywriter.
Multe alte tipuri de companii, atât mari, cât și mici se folosesc de copywriteri pentru campaniile lor de marketing, cum ar fi:
- Instituții financiare și firme de investiții
- Companii de aprovizionare medicală și farmaceutice
- Organizații non-profit
- Furnizori locali de servicii, cum ar fi mecanici auto sau hoteluri
- Antrenori de fitness și dezvoltare personală
- Dentiști, medici și alți furnizori de servicii medicale
- Producători de suplimente nutriționale
Și asta e doar o mică parte din tipurile de afaceri care ar putea avea nevoie de serviciile tale de copywriter profesionist.
Indiferent care sunt interesele sau experiența ta, sigur vei găsi o companie perfectă cu care vei putea colabora ca să îți testezi skill-urile de copywriter.
Ce rol mai are un copywriter dacă există AI?
Majoritatea programelor bazate pe inteligență artificială nu sunt destul de dezvoltate ca să înțeleagă natura umană (momentan).
Totuși, un copywriter bun care înțelege natura umană și comunicarea se poate folosi de AI pentru a crea texte de cel mai înalt nivel, într-un timp de 10 ori mai scurt.
O persoană care nu are experiență în copywriting nu va putea să creeze conținut la fel de convingător ca și un copywriter, chiar dacă folosesc același AI.
Orice text creat de AI va fi robotic, greu de înțeles și nu va avea nicio putere de convingere.
În schimb, poți folosi AI pentru adăugarea de diacritice, crearea de idei pentru postări de blog sau verificarea propozițiilor pentru greșeli de exprimare sau gramatică.
Inteligența artificială este o unealtă de care copywriterii buni se pot folosi pentru a-și optimiza munca și pentru a crea conținut mult într-un timp scurt – dar nu ne va lua pâinea de la gură (deocamdată).
Cum poți învăța copywriting începând de azi?
- Studiază Fundamentele Copywriting-ului
Începe prin a studia fundamentele copywriting-ului, cum ar fi tehnicile de scriere persuasivă, structura afacerilor, principiile de bază ale marketingului și cum să înțelegi natura umană.
Pentru început, va trebui să te familiarizezi cu stilurile de scris de bază cum ar fi PAS, HSO, DIC.
După ce te familiarizezi cu principiile de bază ale afacerilor, va trebui să exersezi MULT.
- Exersează Scrisul în Mod Constant
Exersează scrisul zilnic pentru a-ți îmbunătăți abilitățile de copywriting.
Scrie anunțuri, descrieri de produse, postări pe blog sau orice alt tip de conținut care te inspiră să încerci tehnici de copywriting.
Cum găsești afaceri sau produse despre care să scrii?
Cel mai simplu mod de a găsi o afacere este să apelezi la afacerea unui prieten sau o afacere din orașul tău.
Intră pe site-ul afacerii alese de tine și caută un produs. După ce ai ales produsul, fă puțin research despre avatarul clientului și rescrie descrierea produsului respectiv. Nu trebuie să scrii de la 0, poți începe prin a schimba câteva cuvinte sau idei.
Ține minte- pe măsură ce scrii mai mult, vei deveni mult mai confortabil și mai priceput la scris, iar totul îți va veni “natural”.
- Studiază Exemple de Copywriting Reușit
Analizează exemple de copywriting reușit din diferite industrii. Caută reclame, newslettere și landing page-uri care au avut un impact pozitiv asupra audienței și notează headline-urile folosite, stilurile de scris sau anumite propoziții care îți plac.
Înțelege cum au fost utilizate și structurate cuvintele pentru a convinge și a atrage atenția cititorilor.
- Participă la Workshop-uri și Training-uri
Învață de la profesioniști în domeniu prin participarea la cursuriși training-uri despre copywriting.
Evenimentele de newtorking îți vor oferi oportunitatea de a obține feedback direct și de a învăța tehnici avansate de la copywriteri și marketeri cu experiență.
Cum găsești clienți ca și copywriter?
- Creează un Portofoliu Impresionant
Pentru a atrage clienți, creează-ți un portofoliu impresionant.
Include exemple de proiecte de copywriting la care ai lucrat și feedback-ul pozitiv al clienților tăi sau rezultatele pe care le-ai obținut.
Un portofoliu bine structurat și bogat în conținut va arăta potențialilor clienți că ești un copywriter valoros și profesionist.
- Promovează-te pe Platforme de Freelancing
Poți să-ți promovezi serviciile pe platforme de freelancing, dar ține minte – acolo competiția este pentru preț, nu pentru calitate.
Din cauza competiției pentru preț, mereu va exista un indian care va oferi ce oferi tu, dar de 10 ori mai ieftin. Din cauza asta platformele de freelancing s-ar putea să nu fie pentru tine.
Dar în cazul în care te decizi să oferi serviciile tale pe platforme de freelancing, răspunde prompt la cererile de proiecte și construiește o reputație bună prin livrarea de conținut de calitate și RESPECTĂ DEADLINE-URILE.
- Contactează Companii Direct
Identifică companiile sau afacerile pe care le-ar ajuta serviciile tale de copywriting și contactează-i direct.
Trimite un email personalizat prin care să le prezinți afacerilor cum ai putea tu ca și copywriter să le rezolvi problemele sau nevoile, fără să ceri un efort masiv din partea lor.
- Folosește Social Media în Avantajul Tău
Folosește rețelele sociale pentru a-ți promova serviciile și pentru a atrage potențiali clienți.
Postează conținut relevant și interesant legat de copywriting și vei putea să creezi o audiență pentru serviciile pe care le oferi.
- Oferă Servicii Gratuite sau Reduse la Început
La început este extrem de util să oferi servicii gratuite sau cu prețuri reduse pentru a-ți construi portofoliul și pentru a câștiga încrederea clienților.
Asigură-te că livrezi un conținut de calitate pentru a lăsa o impresie pozitivă și pentru a obține recomandări de la clienți mulțumiți.
- Fii Profesionist și Comunicativ
În relația cu clienții trebuie să fii profesionist și comunicativ.
Ascultă cu atenție cerințele clienților tăi și răspunde la întrebările pe care ți le pun.
Odată ce ți-ai adunat câțiva clienți singura ta prioritate va fi să le creezi rezultate. Atât.
Oferă-le cât de multe lucruri poți – strategii gratuite, un text pentru o pagina, o analiză pe website – important este să te poziționezi ca și un partener strategic în afacerea lor.
Concluzie
Învățarea copywriting-ului și găsirea clienților pot fi provocări, dar cu pasiune, perseverență și dedicare, poți deveni un copywriter de succes și poți atrage clienți valoroși pentru serviciile tale.
Continuă să te perfecționezi în domeniu, să explorezi diferite tehnici și să construiești relații cu clienții și, în timp, vei vedea că rezultatele vor începe să apară.
Copywriting-ul este un skill foarte căutat de către afaceri – pentru că se află la baza oricărei campanii de marketing.
Copywriting-ul reprezintă o industrie în plină creștere, cu “salarii” atractive și o cantitate aproape nelimitată de muncă și clienți.
Dacă depui destul efort pentru a învăța arta copywriting-ului, vei fi întotdeauna solicitat și te vei putea bucura de libertatea și stabilitatea care vin cu statutul de copywriter.
Acum că știi ce înseamnă copywriting, este timpul să știi cum să generezi trafic folosindu-te de copywriting.
Noi vrem să te ajutăm cu o revizie detaliată a website-ului tău în care vom analiza oportunitățile de trafic și conținutul actual – cere o revizie gratuită acum – durează 2 minute.
0 Comentarii